Dla zastosowań wymagających dwóch stałych prędkości obrotowych na przykład w fazie rozruchu, a następnie podczas pracy ciągłej odpowiednim rozwiązaniem jest wykorzystanie silnika z przełączaniem biegunów.

Nasza paleta silników
z przełączaniem biegunów:


Moc0,4 - 90 kW
Prędkość obrotowa3000/1500, 1500/1000, 150/750 1/min
Wielkość konstrukcyjna80-280
Napięcie400 V
Częstotliwość50 Hz
Klasa ochronyIP55
Klasa efektywności-
Klasa ciepłoodporności izolacjiF/B
Barwa lakierustandardowa RAL 7030 (szary kamień)
Formy konstrukcyjneIM B3, IM B35, IM B5, IM B14, IM B34
Rodzaj chłodzeniachłodzenie własne IC 411,
chłodzenie obce IC 416
Temperatura medium chłodzącegostandardowo -20 °C do +40 °C
Wysokość ustawienia1000 m n.p.m.
Materiał korpusudo wielkości konstrukcyjnej 132 aluminium,
począwszy od wielkości konstrukcyjnej 160 żeliwo szare
Kierunek obrotóww prawo/w lewo
Cechy szczególnecharakterystyka kwadratowa momentu

Porady dotyczące silników elektrycznych z przełączaniem biegunów

Masz pytania dotyczące naszych modeli? Czy odpowiedni silnik nie jest dostępny w żądanym rozmiarze lub wersji? Szukasz silników z więcej niż dwiema prędkościami (np. 3-biegunowych silników z przełączaniem biegunów) lub silnika z wbudowaną przetwornicą częstotliwości? Zadzwoń do nas lub wyślij e-mail. Nasi pracownicy z przyjemnością odpowiedzą na Twoje zapytanie i udzielą Ci fachowej porady.
Silniki te nie są obecnie objęte dyrektywą niskonapięciową, nawet jeśli tylko jedna z dwóch prędkości jest używana na stałe.
Istnieją różne wersje silników z przełączaniem biegunów w zależności od kombinacji par biegunów. Obwód Dahlandera jest używany ze stosunkiem prędkości 1:2, tak jak w przypadku silników 2/4-biegunowych lub 4/8-biegunowych. Silniki z tego typu obwodem (silniki Dahlandera) mają lepsze wykorzystanie, ponieważ całe uzwojenie jest używane przy obu prędkościach. Z kolei stosunek 1:2 nie jest zachowany w przypadku oddzielnego uzwojenia. Są to na przykład silniki 4/6-biegunowe.
Silniki ze stałym momentem obrotowym są okablowane w Δ/YY. Stały moment obrotowy oznacza, że moment obrotowy wymagany do działania systemu zawsze pozostaje stały, niezależnie od prędkości. Najlepszym tego przykładem jest przenośnik taśmowy. Z drugiej strony, silniki z kwadratowym momentem obrotowym są okablowane w układzie Y/YY. Jednak w przypadku kwadratowego momentu obrotowego moment obrotowy rośnie wraz z kwadratem prędkości.

Wszystkie warianty silników w skrócie

niederspannungsmotoren-ac-motoren-startseite
Silniki niskonapięciowe
elektromotoren-ac-motoren-produkte-mittelspannungsmotoren-hochspannungsmotoren-2
Silniki średnio- i wysokonapięciowe
frequenzumrichter-ac-motoren-startseite
Przemienniki częstotliwości

Modyfikacja i dostosowanie silnika asynchronicznego z przełączaniem biegunów

Większość opcji modyfikacji jest również dostępna dla silników z przełączaniem biegunów. Technicy w naszym warsztacie modyfikacji mogą przeprowadzić szeroki zakres modyfikacji. Po prostu skontaktuj się z nami, podając swoje wymagania, a my skontaktujemy się z Tobą bezpośrednio.